Veelgestelde vragen
Ik zoek een locatie
Als je een locatie zoekt, kun je gebruik maken van de zoekmachine van het Makelpunt Den Haag. Hier kun je, 7 dagen in de week en 24 uur per dag, het aanbod bekijken. Heb je interesse in een locatie of wil je deze huren? Maak dan gebruik van het contactformulier dat bij de locatie vermeld staat. Je legt dan rechtstreeks contact met de eigenaar of beheerder.
Er komt geen locatie overeen met mijn verzoek, wat nu?
Het kan voorkomen dat je zoekvraag niet overeenkomt met de locaties die op de website staan. Gelukkig worden er regelmatig nieuwe locaties aangemeld, dus houd de website in de gaten. Kun je geen geschikte locatie vinden, dan kun je jouw verzoek digitaal bij ons indienen door middel van het aanvraagformulier: “zoekprofiel maken”. Je krijgt een melding zodra er aanbod wordt geplaatst dat voldoet aan je zoekcriteria.
Hoe krijg ik contact met een locatie?
Bij elke locatie zijn, naast een beschrijving van de ruimte, contactgegevens van de aanbieder te vinden. Via het contactformulier onder de contactinformatie kun je direct contact opnemen met de aanbieder. Het Makelpunt Den Haag is niet verantwoordelijk voor onjuistheid in de (contact)gegevens. Wel horen wij het graag als er ergens foutieve gegevens genoteerd zijn zodat wij de aanbieder hierover kunnen contacten.
Kan ik via het Makelpunt een ruimte reserveren?
Het Makelpunt brengt vraag en aanbod van huisvesting voor commerciële, culturele en maatschappelijke activiteiten samen. Wij bemiddelen zelf niet tussen vraag en aanbod. Dat wil zeggen dat een aanvraag niet via het Makelpunt loopt, maar direct via de aanbieder. Contact met een locatie gaat dan ook via de eigenaar of beheerder zelf.
Ik zoek een locatie buiten Den Haag, waar moet ik zijn?
Makelpunt Den Haag richt zich op de stad Den Haag. Mocht je een locatie zoeken buiten de stad Den Haag, dan verwijzen we je door naar andere Makelpunten in Nederland. In de toekomst zou makelpunt Den Haag zich natuurlijk kunnen uitbreiden naar buurgemeenten, mocht daar belangstelling voor zijn.
Hoe kan ik mijn zoekvraag annuleren?
Voor het verwijderen van jouw zoekvraag kun je klikken op de button ‘zoekprofiel verwijderen’. Deze vind je als je bent ingelogd en in het menu klikt op zoekprofiel.
Waar kan ik terecht met klachten over een locatie?
Voor klachten kun je direct contact opnemen met de eigenaar of beheerder van een locatie. Het Makelpunt brengt vraag en aanbod bij elkaar. In dit verband aanvaardt het Makelpunt en dus de gemeente Den Haag, geen aansprakelijkheid jegens klanten en/of exploitanten voor aanspraken die verband houden met de rechtsverhouding die de klant en de exploitant onderling voor het gebruik van de locatie, met elkaar aangaan.
Hoelang duurt het voor ik een reactie van het Makelpunt krijg?
Wij streven ernaar om je aanvraag binnen enkele werkdagen te verwerken en beantwoorden. Uiteraard doen we ons best om al eerder contact op te nemen.
Ik wil graag een locatie beschikbaar stellen, hoe doe ik dat?
Via het hoofdmenu kun je een locatie aanmelden door op “een ruimte aanbieden” te klikken. Na het aanmaken van een account kun je een of meerdere locaties aan je account koppelen. Zoekende partijen zullen je rechtstreeks benaderen via de contactinformatie die je in je account opgeeft of het contactformulier dat hieraan gekoppeld is. Deze informatie wordt bij jouw locatie vermeld op onze website. toe.
Hoe kan ik mijn account opzeggen als aanbieder van een locatie?
Je gegevens worden verwijderd wanneer je jouw aanbodaccount opzegt. Gegevens over panden gekoppeld aan jouw account kun je zelf verwijderen, in dat geval worden deze gegevens automatisch vernietigd. Mocht je er niet uitkomen, kun je altijd een mailtje sturen naar makelpunt@denhaag.nl, dan doen wij het voor je.
Met wie werkt het Makelpunt samen?
Het Makelpunt is onderdeel van de afdeling Economie van de Gemeente Den Haag. Wij werken nauw samen met de gemeentelijke bedrijfsonderdelen en externe samenwerkingspartners zoals diverse woningbouwcorporaties, bedrijfsverzamelgebouwen, makelaars etc. Makelpunt is een service van de stad aan ruimtezoekers en aanbieders in het “kleine” segment van de vastgoedmarkt.
Hoe toegankelijk is jullie website?
Naast de toegankelijkheidseisen voor onze gemeentelijke panden (NEN 9210), zijn er Europese richtlijnen om websites van de overheid digitaal toegankelijk te maken (WCAG 2.2). Na een eerste D-status is de site van het Makelpunt inmiddels beoordeeld met een B-status (de een na hoogste status)! We voldoen hiermee aan de wet. Zo heeft de website nu een groter kleurcontrast, wat de toegankelijkheid voor slechtzienden verbetert. Daarnaast zijn alle titels en subtitels duidelijker aangegeven voor vertaalprogramma's. Een mooie ontwikkeling, want zo kan iedereen de Makelpunt-site bekijken en gebruiken.
Heb je vragen over- of wil je persoonlijke ondersteuning vanuit het Makelpunt? Neem dan contact met ons op via makelpunt@denhaag.nl